Tuesday, 23 July 2019

Doa Buka Rezeki Di Kongsi Neelofa Yang Tular

Baru-baru ini menjadi tular doa yang diamalkan si cantik manis Neelofa melalui perkongsian beliau di rancangan Naura.

Sungguh terkesan apabila mendengar doa beliau yang sangat dalam maksudnya.

Di sini Cekyat kongsikan doa yang beliau amalkan selepas mendengar semula rakaman rancangan ini di slot Youtube.


Bismilillahirrahmanirrahim.

Ya Allah Yang Maha Pemurah, 
Yang Maha Perancang,
Berikanlah aku rezeki seluas langitMu,
Rezeki yang berkat,
Rezeki yang tidak pernah putus seperti air Zam-Zam Mu,
Rezeki yang bertebaran ke seluruh pelususk dunia sepertimana bertebarnya air Zam-Zam Mu bertebaran dipelusuk dunia,
Rezeki yang tak pernah putus, 
Rezeki yang membawa kebaikan, 
Rezeki yang membawa aku ke syurgaMu,
Rezeki yang tak disangka-sangka,
Rezeki yang tak terjangkau akal fikiran,
Rezeki yang membantu aku untuk berdakwah di negara-negara islam
Menbantu membawa pendakwah-pendawah ke seluruh dunia untuk berdakwah
Rezeki yang boleh membawa aku, keluarga, sahabat, guru-guru, dan semua yang mengenali aku ke SyurgaMu.

Doa ini tidak semestinya diamalkan selepas solat. Malah boleh dibaca setiap masa sebab doa mohon rezeki yang luas ini adalah setiap masa.

Doa sahaja sentiasa kepada DIA kerana DIA Maha Mendengar. Kerana hanya Allah sahaja yang tahu waktu yang tepat untuk memberikan kita rezeki.

12 comments:

  1. Sgt mendalam doanya. Terima kasih kerana berkongsi di sini. Ira da screen capture tau. Mohon halalkan ye. Semoga Allah memberkati dan meluaskan rezeki cikyat. Aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..rasa terkesan sangat bila mendengarnya. apatah lagi mengamalkan juga. terima kasih atas doa Ira :-)

      Delete
  2. Suka jugak amalkan doa ni. Rasa macam rezeki terbentang luas lepastu heheh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. sebab maksud doa ni dalam sangat kan? :-)
      kte pun nak disiplin amalkan :-)

      Delete
  3. salam kenal. CT follow sini..
    ramai share kan doanya.. aamin mudah2an yang baik saja
    untuk kita semua =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal juga untuk CT. amin atas doanya :-)

      Delete
  4. Replies
    1. amin..amin ya rabbal alamin :-)
      semoga kita semua dimurahkan rezeki seperti beliau :-)

      Delete

Penafian / Disclaimers

#1 Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu.

#2 Segala perkongsian kisah peribadi adalah HAK MUTLAK saya dan keluarga. Semuanya adalah berdasarkan pengalaman dan kenangan kami. TIADA berkaitan dengan yang hidup atau yang mati. HANYA KEHIDUPAN KAMI.